金都茶餐廳試解


[小說]金都茶餐廳 作者:陳冠中
金都茶餐廳

金都茶餐廳,英文叫Can Do,正門向美麗都大廈橫門,後門傍(旁邊的意思)仙樂都夜總會(最近一直內部裝修暫停營業),左邊維多利亞時鐘酒店(前伊頓英文補習夜校),右轉角馬會(前皇家賽馬會)場外投注站,拐個彎系(是)重慶森林,行兩步到滙豐銀行,交通四通八達,旺丁旺財,與時並進,大大話話好景幾十年,如無意外,樣樣順風順水,老闆阿杜過幾年大可以返東莞鄉下買幢西班牙式洋樓,養只番狗(大概是外國品種的狗), (如果發展商啎爛尾(類似沒有用品質不好的建材之類))屋前小型人工湖,屋後迷你十八洞高球場,左鄰勞工子弟出身香港現任高官個阿媽,右裏來歷不明樟木頭新發財位阿二,行行企企歎世界聽譚詠麟李克勤鋤大弟食野味睇無線拍蚊過世。(最後一句我只懂睇無線就是「看無線台」,無線台大概是香港最出名的電視台了,這段最後幾句就是說阿杜若生意做得好,將來就是住豪宅過著悠閒生活)

老闆阿杜認客、好好口:我兩次叫招牌三寶飯,第三次阿杜見到我第一時間主動講:招牌三寶飯?第四次:招牌三寶?第五次:招牌?我如是餐餐招牌飯。

金都招牌三寶飯:叉燒、燒肉、燒鴨加半邊鹹蛋,送熱檸蜜(熱檸檬蜜茶,臺灣好像不多),賣三十六文。

我叫阿杜做Ado,心個句系(心中所想)much ado,皆因Ado成日走來走去,坐啎定(坐不住),好似好忙招呼客,好似好緊湊,其實都系夥記接住做(其實都是夥計接著做)

Ado口水多,冇定力(無定力),你講東,渠(他)講東,你講西,渠接住講西,完全忘記東。

Ado好鋤弟,經常無故大叫三聲:發錢寒、發錢寒、我發錢寒呀!(大概是「錢不夠用」啦!)

Ado近日研究玄學,開口埋口食幾多、著幾多,三衰六旺,命中註定,扯天扯地,口水多過茶(這是形容人話多的俚語)

金都有兩樣好處:

一啎趕客(一不趕客人)

二燒味確系正(二是燒臘確實正點)

其他垃垃雜雜(拉拉雜雜、五花八門)菜式我未有機會試。

唯一礙眼系個紋身黃毛,披住白色夥記制服、打突個胸,霸住客位大模斯樣噴煙打遊戲機,有違觀瞻。

大抵,金都實惠有餘,情調不足,可以接受。我唯有自作多情,開始認定櫃檯收銀個阿姐其實對我有好感。

櫃檯收銀個阿姐,屬死做冇聲型(屬於低頭猛做不出聲的),低頭啎望人(低頭不看人),連Ado都啎望多眼,成日面黑黑,冇表情,樣貌普通過普通,好難記住,真系難為我要搞情調。  

我每次到櫃檯埋單(我每次到櫃檯買單),阿姐睇都啎睇我(阿姐看都不看我),就話(就說):“三六文”。(港幣對臺幣貌似1對4?不確定)

有次我熱檸蜜改凍檸蜜,加五毫。

阿姐睇都啎睇,就話:

“三六文……五毫”。

幾乎報錯數。

我乘機問:“小姐,你貴姓?” 好有呂奇風度。(呂奇就我所知是早期唱粵曲的歌手,可能特別風流的人物吧!)

阿姐睇都啎睇我,就話:“我收銀!”

“阿銀姐!”

渠依然睇都啎睇我,面黑黑,冇表情。

從此後我全情投入畀阿銀(從此後我全情投入追阿銀),晚晚茶餘飯後無起聊來,用我殺死人眼神威脅阿銀。我到櫃檯埋單,就好好口,銀姐前、銀姐後。阿銀面黑黑,冇表情,睇都啎睇我。

我注意到,阿銀唯一同熟客白頭莫點頭,間中有笑容。

Ado老婆間中有落來金都(Ado老婆當中有下到金都來,可能住樓上吧!),阿銀或數錢,或藉故行開去廁所(或藉故走開去廁所),總之動作多多,我肯定阿銀一定同Ado有某種特殊關係。Ado老婆黃口黃面,所謂雖無過、面目可。Ado見老婆,即低頭收聲(即低頭閉嘴)。Ado、Ado老婆、阿銀,三個都面黑黑,冇表情,好明顯心有鬼。

阿銀同Ado老婆會啎會突然當眾互摑?

更刺激系: 阿銀會啎會向Ado投訴我,Ado會啎會叫紋身黃毛打我?我就反問Ado同紋身黃毛一句:“我叫聲銀姐,有冇得罪你先?”

如果阿銀投訴,至多以後啎去金都,可惜系可惜 ----

不過如果阿銀啎投訴,就表示渠啎討厭我眼神,暗底系接受我(暗地裡接受我)。

我靠雙眼食糊。我爸系肥白英國鬼,我媽瘦矮廣東人,我體型似我媽,膚色似發毛朱古力,似系我媽同尼泊爾籍倨伽雇傭兵生,可以想像我從細到大,有幾困擾,好在我雙眼,深而眼球偏藍,系原汁原味英國鬼眼,一睇我樣知系鹹蝦燦。(鹹蝦燦是罵混血兒的詞,澳門源起)

我爸成世做公務員(我爸一世做公務員),跟工務局,成日講屎渠污水渠,講到屎渠污水渠好偉大,好似系英國佬大發慈悲賜畀香港,我恨不得一拳打過去。不過近排淘大花園出沙士渠(講到SARS),我發覺隱性基建都幾重要。

我爸八四年返過英國一次(我爸84年回過英國一次),從此啎提返祖家(從此不提回老家)。幾個月後退休,話走就走 ,肯定冇返祖家,聽講跑去羅德西亞。

之後我媽臨老改嫁相識幾十年尼泊爾籍倨伽兵,其實系個軍官, 九七前憑特殊身份,終於一償所願,移民去到英國本土,住曼徹斯特城郊,同南亞移民做街坊。我已經三十幾歲人,自願做九七後滯港英裔,拒絕認新老爸,憑我雙眼,堅信我有部份白鬼血統。

我九龍何文田英皇佐治五世學堂讀完O Level,廣東話,識聽又識講(會聽又會講),不知幾流利,中文就盲字啎識個。我教過伊頓英文補習夜校,踢過甲組流浪隊預備組,入過英文小報星報做記者,玩過輔警(因行為不檢被趕) ,搞過私家偵探社,撈過搵工跳糟獵頭公司,做過律師行師爺專寫地契(因行為不檢坐刑事) ,賣過人壽保險,九七前兩年改行做賣樓經紀,魚翅撈飯,同損友開過桌球室,又見北姑源源不絕,搞過包廂卡拉OK夜總會,有恁耐風流、有恁耐折墮,金融風暴加個董建華,蝕到入肉,發誓絕不再做小股東,皆因人多意見多。好彩錢做生意蝕清,所以冇買樓,冇變負資產,輕輕鬆松出返來打工,憑我豐富玩車經驗,幫車行賣新車,不過好失禮,今次系賣東亞某新興工業國低價車。

我玩過二手谷巴迷你、二手開蓬Triumph、二手Celica, 二手Corvette Stingray,二手寶馬325i, 最好景玩到陳年殘廢積架E。

我高中就拖住條曲棍球棍,去蒲飛路體育館掃香港大學女生。(把妹)

我眼神殺死過啎少無知少女。

試過連續幾年有運行,傍到老細(到老了),上遊艇,揀落選港姐(選落選港姐,都在吹噓啦)

吳君如,你如果要開拍金雞前傳後傳,記得請我做顧問,我教你唱:不要金、不要銀、只要一條棍。

我都風流快活過。

最近加汽車稅,低價車亦受牽連,無故故,冇得do,我為香港失業統計數字正增長作出貢獻。

我本來晚晚放工去覺士道草地滾球會,餐餐印度咖哩雞飯,然後成晚溜溜長坐酒吧同幾個滯港英國老鬼飲悶酒,我爸系“鬼佬碌野”會員,一直冇辦退會手續,我用我爸名簽單,每月畀五百文基本月費,慳返大筆入會費,認真超值, 最近中產變無產,人窮志短,唯有同個會話自已要出國,暫停會籍。

起初餐餐系屋企食公仔面(起初餐餐是在家吃泡麵),有晚對住碗面(有晚對著麵),吞啎落(吞不下),一個人,公仔面當晚餐,我好難接受,於是落街行(於是下樓上街),一屁股坐入金都,從此餐餐一碟招牌飯一杯檸蜜坐成晚。

是日也,Ado返東莞鄉下,阿銀低頭數銀死做冇聲,我心情靚,翻開餐單,圖文並茂,竟然全部有中英對照。金都真系好誇張,要個樣有個樣:

燒味系列、粥粉面系列、碟頭飯系列、煲仔系列、煲湯系列、炒菜系列、沙薑雞系列、腸粉系列、潮州打冷系列、公仔面系列、糖水系列、越南湯粉系列、日式拉麵系列、星馬印椰汁咖哩系列、意粉通粉系列;

俄羅斯系列 ----  牛肉絲飯、雞皇飯、羅宋湯;

西餐系列 ---- 炸雞脾、焗豬排飯、葡國雞飯、忌廉湯、水果沙律(水果沙拉);

西點系列 ---- 波蘿油蛋撻法蘭西多腸蛋薯條漢堡熱狗三文治奶茶咖啡鴛鴦;

廚師誠意推薦新菜系列 ---- 泰式豬頸肉、美利堅童子雞、秘制金銀蛋鹹魚比薩。

全球化在我金都,金都廚房真can do。換句話講,簡直畸型,七國恁亂,壞腦,發

神經。我寫個服字。

不過餐單上英文算翻得似模似樣,間中走火入魔,牛肉絲飯叫beef stroganoff,羊腩煲叫mutton goulash,西多叫toast a la francaise。問你服末?最出位系雲吞啎叫wonton,叫Chinese ravioli。

我側覺白頭莫、紋身黃毛、熟客秦老爺,幾對眼一齊望我。

我自我練習:“喂阿白頭莫呀白頭莫,我叫聲銀姐,有冇得罪你先?”

白頭莫竟然施施然行過來。想警告我?打交(打架)

我盤算如何奪門而出。

白頭莫遞過一張影印紙,我啎望亦啎接:“我啎識中文” 。

白頭莫:“金都茶餐廳救亡簽名運動” 。

“你知道阿杜破產,金都要封鋪(金都要關店),你系熟客,想請你加入救亡委員會,你都啎想金都就此玩完。”

Ado破產?金都就此玩完?

我啎知,兼啎想知。

白頭莫話我知。

原來Ado用老婆女家錢同何秀雯全副積蓄 ---- 原來阿銀叫何秀雯,九四年分期買金都鋪面,隨後地產狂飆,Ado手痕,瞞住老婆同何秀雯再按街鋪去抄樓,玩到豪宅,身家坐直升機,Ado深信自已系超人,轉個身變超級負資產,幾年來全家三口大細老婆日捱夜捱,賣樓、停供樓,死守本業,但系做極啎夠供街鋪,怪啎得Ado老婆同阿銀何秀雯成日黑口黑面對住Ado。

白頭莫一邊講,我心掛掛:

“阿銀會啎會走?”

“就恁玩完,枉我多日來單方面付出眼神,今次食白果(今次白費工)” 。

“我啎想返屋企食公仔面。”

“我要晚晚望住阿銀!”

“我不能夠冇金都!”

“No can do!”

“董建華,還我金都!”

發覺阿銀遠遠睇住我同白頭莫。

白頭莫話:阿杜老婆同阿杜離婚保女家私產,阿杜申請破產,金都鋪位、餐牌都歸銀行沒收,封鋪在即。

隨即人齊開第一次熟客大會(隨即人到齊開第一次熟客大會),先知道:

白頭莫系香港搞搞震運動老祖,後入基督教會女校教書。

白頭莫:“我教過何秀雯,系我以前學生” 。

秦老爺,全名秦天賜,筆名王品、阿闊、蕭大班,花名白癡,專業系食腦賣橋,做電影宣傳、策劃,幾套經典三級片中文譯名,好似“蜜桃成熟時” 、“滾紅滾綠滾到黑” 、“住家菜” ,都系出自秦老爺手,系對香港文化有貢獻之人。

紋身黃毛叫黃毛,原來系金都食神,草根烹飪奇才,首本戲燒味除外,最拿手抄襲世界各地美食,化貴為廉,改裝成香港口味,加點糖加點油,味道更好,反應快,人又識do,夥記都聽黃毛,所以可以冇規矩霸住客位大模斯樣噴煙打機冇王管。

白頭莫、秦老爺、黃毛之外,出席有:

史文泰醫生,街口開小兒科門市診所,大家跟黃毛叫史醫生做斯文大醫生。

一名西裝友,個樣好憂鬱(那個樣子好憂慮),自我介紹姓梁,原來全名梁錦松,擁有澳門大學財經文憑,前新中港證卷公司股票經紀,炒股失利,近兩年失業在家醫憂鬱症。 -

靚女露比,直銷拉客路霸,專攻信用卡、手機、長途飛線。

大華,獨家專利維多利亞(及之前仙樂都)代客泊車,油尖旺區民間武裝力量成員。

加上鬼佬 ---- 我。非常感謝各位確認我系鬼佬。

第一次會議有個大陸佬熟客,系城中某大學副教授,搞文學文化,廣東話識聽啎識講,第二次冇來,可能啎慣香港人開會粗口爛舌、冇文化。

白頭莫提議熟客靜坐抗議封鋪。

我唯有發揮師爺本色:“啎好衝動,萬事有商量。去同銀行講數(去同銀行商量)”。

人人覺得我好有料到(人人覺得我好有本事)

散會,秦老爺提議去唱K,黃毛大華舉腳贊成,個個想扣露比(個個想泡露比)

我施施然走到櫃檯,好好口:“走啦,銀姐”。

何秀雯遞上張卡片:“我間新鋪,得閒來幫襯(有空來光顧)”。

何秀雯同我講話?簡直受寵若驚。證明我眼神日子有功。

我答:“你要走,銀姐?”

“做埋今日!(做到今天)

我突然被黃毛大華好熱情攬到實齊齊操出金都。

K場廁所,我睇卡片:

金雯小館 Jin Wen Eatery




港式私房菜 Hong Kong Home Cuisine




上海茂名南路 Mao Ming Road South, Shanghai

卡片背面有餐廳位置圖。

據白頭莫講:Ado老婆姓金,英文名叫Candy,三十年前打本Ado開金都,Ado啎聽話,Candy同何秀雯講和,兩個女人合作,甩Ado,金都變金雯,Can Do轉做 Jin Wen,兩女齊齊去上海開港式食肆。

何秀雯要離開金都!阿銀要拋棄我!

第二次會,大家情緒比較低落,對前景相當悲觀,有人話:生意難做。

見啎到阿銀,我亦好失落,口講出個句竟然系(嘴巴說的竟然是):“有得做,如果茶餐廳都死,香港真系玩完”。

眾人覺得我英明神武、有特首風範。

全體一致通過支持黃毛同夥記頂金都。白頭莫話員工當家作主。

白頭莫推我做主席。

一世人第一次要做人阿頭,我死啎肯做,結果:

斯文大醫生眾望所歸當主席;  

員工福利兼發言人:民運老祖白頭莫;

產品開發兼電腦維修:食神機聖黃毛;

形象宣傳:橋王秦老爺;

財政:失意炒家梁錦松;

秘書:專業代填表格女路霸露比小姐;

客戶及社團關係:大華及其武裝力量。

我,鬼佬,負責法律、物業及企業事務,去同銀行講數。

白頭莫大叫一聲:各盡所能!

路線方面,金都茶餐廳立場堅定,絕不走高檔,堅決發揚港式茶餐廳文化,誓死與人民站在一起,反對全球化和美式速食文化侵略,打破大財團大地產商壟斷 ---- 以上當然都系白頭莫講癈話。

黃毛其實就只系玩得起茶餐廳。

秦老爺提出口號:“金都,口感之都”。結果白癡之聲四起。

那批烏合之眾好興奮、好齊心,可能系因為好得閒 ----白頭莫學校放暑假;經濟啎好,梁錦松失業、病人寧願輪公立醫院啎睇私家醫生、電影減產秦老爺食谷種、滾友戒開房大華打賞自然削、消費弱路霸多過客露比喊得一句句。

大家約法三章:

齊齊出小小本錢,齊齊每個月分錢;

紋身黃毛,身為老闆,啎准披住白色夥記制服,打突個胸,霸住客位大模斯樣噴煙打機  ---- 由鬼佬我提出,全體一致鼓掌通過;

准Ado返金都坐,幫人睇相講玄學。

我想冷靜一下,藉故走先。行出茶餐廳門,我左度右度(我左看右看),越度越腳軟,自已曾經發誓絕不再做小股東,皆因人多意見多,何況搞餐飲,啎同搞遊行,外面風大雨大,好易玩完。

關係到我幾十歲人過啎過到下半世。我衰啎起。

我有兩個選擇:

剩雞碎吊命錢,賭一鋪買飛機票,去上海搵工兼追阿何秀雯(去上海找工作兼追何秀雯),開闢新天地,can啎can do?    

剩雞碎吊命錢,賭黃毛一鋪,入金都做小股東,見步行步,摸著石頭過河,死馬當活馬醫,盲拳打死老師傅,天無絕人之路,船到橋頭自然直,男兒當自強,姊姊妺妹站起來,獅子山下,英雄本色,最佳拍檔,半斤八襾,東方不敗,風繼續吹,未可真系會鹹魚翻生? ---- 正門向美麗都大廈橫門,後門傍仙樂都夜總會(最近一直內部裝修暫停營業),左邊維多利亞時鐘酒店(前伊頓英文補習夜校),右轉角馬會(前皇家賽馬會)場外投注站,拐個彎系重慶森林,行兩步到滙豐銀行,交通四通八達,旺丁旺財,與時並進。Do啎do先?

2003年7月
http://www.xici.net/d38804012.htm

留言

這個網誌中的熱門文章

[轉貼]經典戴帽抓頭文-余光中-狼來了

分離很容易,但相繫何其困難— 重讀齊格蒙.包曼《液態之愛:論人際紐帶的脆弱》