[試翻]The National國民樂團-Fireproof防火的





 
You keep a lot of secrets
你保留了很多秘密
And I keep none
而我什麼都沒有保留
Wish I could go back
希望我可以回到過去
And keep some
然後保留一些

You're fireproof
你是防火的
Nothing breaks your heart
沒有什麼會讓你心碎
You're fireproof
你是防火的
It’s just the way you are
這就是你

You tell me you’re waiting
你告訴我你正在等待
To find someone
去尋找某人
Who isn’t so hopeless
誰是如此無望
But there’s no one
但是那裡卻又無人

You’re fireproof
你是防火的
Nothing breaks your heart
沒有什麼會讓你心碎
You’re fireproof
你是防火的
How’d you get so far?
到目前你得到了什麼?

You're a needle in the hay
你是乾草裡的一根針
You're the water at the door
你是門中之水
You’re a million miles away
你在百萬哩之外
Doesn’t matter anymore
不再有任何關係

Jennifer you are not the only reason
珍妮佛你並非唯一原因
My head is boiling and my hands are freezing
我的頭腦正在沸騰而雙手正在結凍
Jennifer you are not the only one
珍妮佛你並非唯一一人
To sit awake until the wild feelings leave you
清醒地坐著直到狂野的感覺離開了你

You're fireproof
你是防火的
Nothing breaks your heart
沒有什麼會讓你心碎
You're fireproof
你是防火的
It’s just the way you are
這就是你

You’re fireproof
你是防火的
That’s what you always say
你總是那樣說
You’re fireproof
你是防火的
I wish I was that way
我希望我當時也是那樣

留言

這個網誌中的熱門文章

金都茶餐廳試解

[轉貼]經典戴帽抓頭文-余光中-狼來了

分離很容易,但相繫何其困難— 重讀齊格蒙.包曼《液態之愛:論人際紐帶的脆弱》